Jamal J. Elias Hz. Ayşe’nin Minderi’nde İslam’ın temsili sanata yönelik girift tutumunu irdeleyerek İslam’da tasvirin benimsenmediği yönündeki yaygın görüşü tashih ediyor. İslam sanatını küresel bir bağlama yerleştiren yazar Hıristiyan, Yahudi, Budist ve Hinduların dini sanat karşısındaki tutumlarının Müslümanlarınkiler kadar çelişkili olduğunu gösteriyor. Temsil ve algı konusundaki İslami bakış açılarının yalnızca teoloji ve estetik konulu metinlerde değil, optik, simya, rüya, hat, edebiyat ve sufi metafiziğine dair eserlerde de aranması gerektiğini öne sürüyor. Elias farklı kültürlerde din-sanat-algı arasındaki ilişkiye dair soruşturmasını sanatın toplumdaki yerine dair çağdaş teorilerle de destekliyor ve okura İslami görsel kültüre ilişkin bir kavrayış sunuyor.
“Karşılaştırmalı din, felsefe, görsel kültür ve sanat tarihi alanlarında çığır açıcı bir kitap. Elias ikonografi ve ikonoklazm, göstergebilim ve antropoloji gibi alanlara ilişkin meseleleri ustalıkla ele alıyor.”
Kishwar Rizvi, Yale Üniversitesi
“İslam inancı ve sanatı hakkındaki ana akım tartışmalar indirgemeci, ahistorik ve bağlamından koparılmış mahiyettedir. Elias’ın, bu görüş ve değerlendirmeleri tersyüz etmeye odaklanan çalışması son derece derinlikli ve öğretici.”
Subashini Navaratnam, PopMatters
“Semiyotik ve görsel kültüre Batılı-olmayan bir yaklaşım geliştirme çabasıyla bu eser, dini çalışmalar sahasında yeni bir klasik olarak adlandırılmayı hak ediyor.”
Publishers Weekly
Kitabın Özellikleri
Basım Dili | Türkçe |
Çeviren | İsa İlkay Karabaşoğlu |
Sayfa Sayısı | 377 |
Kapak Türü | Karton Kapak |
Kağıt Türü | 1. Hamur |
Basım Tarihi | Kasım 2021 |
Basım Yeri | İstanbul |
En / Boy | 16,50 / 22,50 cm. |
Kapak Tasarım | Zeyd Karaaslan |
Düzelti-Redaksiyon | Celil Civan |