Em lîstika dawîn ya Cuma Boynukara, mîna lîstikek protesto dixwînin. Bêpar, lîstikek protesto ya dijdozînên li ser benderên hişê “şareza”ye. “Hişê şareza ”, li vê, nûneriya hişê pergala raser dike.
Boynukara, pirsgirêkê di nava erdenîgarek cuda de birêxistin dike. Cudabûyîna xwendekar, temaşekar, vê carê ji Emerîkaya Latîn, ji Meizrabotan, ji Enedolê ve tête veqatandin û bi Efrîqa ya Reşik ve têye kêşandin. Nivîskar; lîstika Bêpar bona nezîrkirina rewşenbîrên ku li ser navê “azad bûn ”, “ nîşandayîna rastiyan” û “ li dijî cihêdîtinê sekinîn” protestoyên xwe ji bi awahiyên cuda ve nîşan dayîhe, nivîsandiye. Bêpar, lîstikek ji çar kesî, perdeyek û ji monologek mîna ‘‘Gotina Dawîn” e pêk tê ye.
Cuma Boynukara’nın oyunu Yoksun’u bir protesto oyunu olarak okuyoruz. Medeni aklın limanları üzerine karşı tezler içerin bir protesto oyunu. “Medeni akıl”, baskın sistemin aklını temsil ediyor burada.
Boynukara, sorunu farklı bir coğrafya içinde örgütlüyor. Okuyucunun, izleyicinin farkındalığı, bu kez Latin Amerika’dan, Mezopotamya’dan koparılıp Kara Afrika’ya taşınıyor. Yazar, “özgürleşme”, gerçekleri gösterme” ve “ayrımcılığa karşı olma” adına, protestolarını değişik biçimlerde gerçekleştirmiş aydınlara adanmış bir oyun olarak kaleme almış Yoksun’u. Yoksun, dört kişilik, tek perde ve “son söz“ niteliği taşıyan kısa bir monologdan oluşmuş bir oyun.
Kitap Türkçe ve Kürtçe iki dilli olarak basılmıştır.
Kitabın Özellikleri
Basım Dili | Türkçe, Kürtçe |
Çeviren | Fehim Işık |
Sayfa Sayısı | 190 |
Kapak Türü | Karton Kapak |
Kağıt Türü | 2. Hamur |
Basım Tarihi | Mayıs 2016 |
Basım Yeri | İstanbul |
En / Boy | 13,50 / 19,50 cm. |