Medyanın bireylerin siyasal davranışı üzerinde etkili olup olmadığı, eğer etkiliyse bu etkinin derecesinin ne olduğu konusunda yüzyılı aşkın bir süredir tartışmalar devam etmektedir. Kimi yazarlar siyasal toplumsallaşma sürecinde ailenin, okulun, arkadaş ve yakın çevre gibi bireysel ve toplumsal etmenlerin rolüne dikkat çekerken; medyanın etkisi üzerinde hassasiyetle durmaktadırlar. Özellikle günümüzde medya pek çok alanda insanların dünya görüşünü, korku ve sevinçlerini olduğu kadar, tutumlarını ve davranışlarını etkileyebilmektedir. İnsanlar televizyondan gördükleri, radyodan işittikleri, internet ve sosyal medyadan takip ettikleri veya gazeteden okuduklarıyla iyi bir yaşam biçimi ve toplumun politikaları hakkında bilgi sahibi olmakta; başkalarına karşı olan tutumlarını bunlara göre ayarlamaktadırlar. Bu çerçevede çalışmanın sorunsalı, Konya'daki seçmenlerin siyasal katılım düzeyleri üzerinde medyanın etkili olup olmadığıdır. Bilindiği gibi Türkiye'de muhafazakâr seçmenlerin yoğun olarak yaşadıkları yerlerden biri de Konya'dır. Konya'da yaşayan ve oy verme yaşına erişmiş insanların siyasal, kültürel ve inançsal özellikleri, kendilerini özellikle siyasal ve kamusal alanda nasıl ifade ettikleri ile söz konusu insanların siyasal katılımlarında medyanın rolünün ortaya çıkarılması bu kitabın yazılış amacını teşkil etmektedir. Bu bağlamda, Konya'da yaşayan insanların seçim döneminde siyasal tutum ve davranış örüntüleri, medyaya karşı tutum ve alışkanlıkları, onların siyasal katılımlarında etkili olan faktörlerin belirlenmesi, bu faktörlerin medyaya karşı tutum ve davranışlarla ilişkisinin ortaya konması çalışmanın temel hareket noktasını oluşturmaktadır.
(Tanıtım Bülteninden)
Kitabın Özellikleri
Basım Dili | Türkçe |
Sayfa Sayısı | 240 |
Kapak Türü | Ciltsiz |
Kağıt Türü | 2. Hamur |
Basım Tarihi | Nisan 2014 |
Basım Yeri | İstanbul |
En / Boy | 13,00 / 21,00 cm. |