Bu çalışma, bizde nicedir üzerine pek de kafa yorulmayan okulun niteliği ve ne olması gerektiği üzerine farklı bir pencere açıyor... Doğru ya, biz hep eğitimi tartıştık durduk ama nasıl bir okul istediğimizi pek soruşturmadık. Oysa, okulun binası, sınıflar, sandalye, kürsü, koridor, oturma biçimi, öğretmenin konumu, okula giriş çıkışlar, dahası öğrencinin eline tutuşturulan ders kitabı ve diğer materyaller nasıl olmalı? gibi sorulara cevap aranırken, hızla gelişip değişen öğretmenin niteliği, öğretim yöntemleri ve okulun etkililiğinden sorumlu yöneticilerle okul politikaları da sorgulanabilmeli...
Ural’ın editörlüğündeki bu çalışma, bize farklı uzmanlık alanlarından üniversite-lisans, lisansüstü- öğrencilerinin ellerinden çıkan metin, resim ve karikatürlerle konuya sistem-dışı bir perspektifle bakmamızı sağlıyor. Biraz da gerçeklikteki değil, hayalimizdeki okulun ne olduğu, olması gerektiğini gösteriyor. Hayaller bitmez; özellikle de eğitimde hayallere izin vermek gerekir, zira öğrenci olarak çocuk ve gençler, kendilerine sunulan okulu beğenmeyerek, kendi alternatif okullarını bir biçimde kurgulayabilirler.
Ben Bir Okul Uydurdum, uydurma fiilinin ne de önemli olduğuna işaret ediyor. Uydurma kelimesini hep aşağılarız ama bu kelime son derece önemli, çünkü uydurmak hayal etmeyi ve o da düşünmeyi gerektirir. Elinizdeki çalışma, hem hayal etmiş hem de düşünmüş. Az şey de değil bunlar...
Kemal İnal-
En büyük keşifler ve en köklü devrimler düşlerle başlamıştır. Hayal etmek düşlerin gerçekleşmesi için atılan birinci adımdır. Ural’ın editörlüğünü yaptığı Ben Bir Okul Uydurdum adlı bu kitap, bir taraftan bilinen okul kalıplarının dışına çıkarken bir taraftan da içinde bulunduğu eğitim sistemini sorgulamaktadır. Okurların bu kitapta hayallerindeki ideal okul betimlemesini bulacaklarına inanıyorum.
Songül Kilimci-
(Arka Kapak)
Kitabın Özellikleri
Basım Dili | Türkçe |
Sayfa Sayısı | 204 |
Kapak Türü | Karton Kapak |
Kağıt Türü | 2. Hamur |
Basım Tarihi | Ağustos 2009 |
Basım Yeri | Ankara |
En / Boy | 14,00 / 21,00 cm. |