Bu kitap, matematik ve fen bilimlerine ait bilgi ve becerilerin, 21. yüzyılın bilgi temelli hayatına uygun bağlamlar içerisinde ve disiplinlerarası bakış açısı ile öğrenilmesi ve öğretilmesini hedefleyen STEM—FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) Eğitimi için, Bütünleşik Öğretmenlik Projesi kapsamında, kuram ve uygulama arasında sağlam bir köprü kurmayı amaçlıyor.
Proje kapsamında ortaokul ve lise öğretmenleri tarafından geliştirilmiş veya ders planı yarışmasına gönderilmiş uygulama örneklerini de içeren, örnek bir müfredata dayalı kuramsal bir çerçeve sunuyor...
Çok sayıda yazar tarafından kaleme alınan yazılar, STEM – FeTeMM eğitiminin bütün önemli noktalarına eğiliyor. STEM’in Türkiye şartlarına göre kavramsallaştırılması için, öğretmenler ve eğitim araştırmacıları için önemli ve kapsamlı bir kaynak...
Kitabın Bölümleri:
1) STEM: Bütünleşik Öğretmenlik Çerçevesi
2) STEM-FeTeMM Eğitiminde Mühendislik Yaklaşımı
3) STEM-FeTeMM Eğitiminin Hesaplamalı Düşünme Becerilerine Yaklaşımı
4) STEM-FeTeMM Eğitiminde Ölçme Değerlendirme Yaklaşımı
5) STEM-FeTeMM Okulları
6) 6.Sınıf Matematik Ders Planları
7) 6.Sınıf Fen Bilimleri Ders Planları
8) 9.Sınıf Matematik Ders Planları
9) 9.Sınıf Fizik Ders Planları
10) 9.Sınıf Kimya Ders Planları
11) 9.Sınıf Biyoloji Ders Planları
12) Bütünleşik Öğretmenlik Projesi - Ders Planı Yarışması’ndan Seçilen Diğer Ders Planları
EKLER: Defter ve Rubrikler
Doç.Dr. M. Sencer ÇORLU
Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi ve Boğaziçi Üniversitesi Matematik Öğretmenliği Bölümü'nü bitirdikten sonra MEF Uluslararası Okulu ve International School of Lausanne da dahil olmak üzere Türkiye ve yurtdışında özel okullarda matematik, fen bilgisi ve teknoloji öğretmenliği yapmıştır. Doktorasını tamamladığı Texas A&M Aggie STEM Center bünyesinde öğretmen eğitimi programları geliştirmiş ve yürütmüştür. Sonrasında Bilkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü'nde 2012-2016 yılları arasında görev yapmış ve Türkiye'nin önde gelen özel okullarında görev yapan bir çok matematik öğretmeninin yetiştirilmesine katkıda bulunmuştur. Doç Dr M. Sencer Çorlu, BAUSTEM Merkezi Direktörü ve Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi'nde öğretim üyesidir.
Başlıca uzmanlık alanı matematik öğretmen eğitimi olan Çorlu'nun, 20’nin üzerinde makalesi akademik dergilerde yayımlanmıştır. Ayrıca, KUYEB-ESTP ve TURJE dergilerinin alan editörlüklerini ve öğretmenlere yönelik aktivite örnekleri içeren STEM - FeTeMM Eğitimi kitap serisinin editörlüğünü yapmaktadır.
Ezgi ÇALLI
Ezgi Çallı lisans eğitimini ODTÜ Matematik Bölümü’nde ve yüksek lisans eğitimini ODTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü’nde tamamlamıştır. 2008 - 2010 yılları arasında Atılım Üniversitesi Mühendislik Fakültesi araştırma görevlisi olarak çalışmış, 2010-2013 yılları arasında Sabancı Holding bünyesinde bilgi sistemleri proje yönetim süreçlerinde görev almıştır. Bilkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü’nde Eğitim Programları ve Öğretim üzerine ikinci yüksek lisansını ve bununla birlikte Uluslararası Bakalorya Öğretmen Sertifika Programını tamamlamıştır. Avrupa Birliği STEM yaygınlaştırma projesi Scientix’in 2014-2015 Türkiye temsilci yardımcısıdır. 2016 yılında ise Bahçeşehir & Uğur Eğitim Kurumları’nda BAUSTEM Merkezi bünyesinde yürütülen STEM Öğretmen Mesleki Gelişim Programının proje yöneticiliğini yapmıştır.
Kitabın Özellikleri
Basım Dili | Türkçe |
Sayfa Sayısı | 248 |
Kapak Türü | Karton Kapak |
Kağıt Türü | 2. Hamur |
Basım Tarihi | Mart 2017 |
Basım Yeri | İstanbul |
En / Boy | 16,50 / 24,00 cm. |